357. Simon oraz inni homo sapiens - Becky Albertalli

Polski tytuł: Simon oraz inni homo sapiens
Oryginalny tytuł: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda
Autorka; Becky Albertalli
Ilość stron: 300
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Kategoria: literatura młodzieżowa
Wydanie polskie: 2016
Wydanie oryginalne: 2015
Cena z okładki: 36,90 zł
Ocena: 7/10


Simon Spier ukrywa swoją orientację seksualną przed rówieśnikami. Pewnego dnia wysłana przez niego wiadomość trafia w nieodpowiednie ręce i chłopak jest nią szantażowany. Simon rozumie, że opublikowanie wiadomości zagrozi zarówno jemu, jak i chłopakowi, z którym korespondował, więc stara się jak najlepiej z tym poradzić. Wkrótce w jego paczce przyjaciół dochodzi do coraz częstszych spięć, a relacja z internetowym Blue zaczyna robić się coraz poważniejsza i teraz Simon będzie musiał zdecydować co zrobić dalej.

O tej książce bardzo dużo słyszałam za granicą. Ludzie twierdzili, że to ciekawa historia, która porusza dosyć ważny temat i byłam naprawdę bardzo podekscytowana możliwością przeczytania tej książki. Kiedy wreszcie dostałam ją w swoje ręce, od razu zabrałam się do czytania i skończyłam w szybkim tempie. To taka historia, która może nie jest arcydziełem, jednak zdecydowanie dobrze się ją czyta, można łatwo się wciągnąć i przede wszystkim traktuje na poważny temat. Nie zawiodłam się na Simon oraz inni homo sapiens i bardzo chętnie sięgnęłabym po kolejne powieści Becky Albertalli.

Cała historia zaczyna się według mnie w naprawdę dziwnym miejscu. Z reguły autorzy wprowadzają czytelnika w ten świat, a tutaj od razu stajemy się świadkami sceny, gdy Simon zostaje szantażowany. Byłam przekonana, że Albertalli jakoś lepiej to rozegra, a jednak od samego początku zostajemy wrzuceni na głęboką wodę. Muszę przyznać, że naprawdę polubiłam Simona jako głównego bohatera. Rozumiałam wszystkie jego dylematy i rozterki, więc nie denerwował mnie niemądrymi przemyśleniami, na co często zwracam uwagę w innych powieściach. To taki chłopak, którego chyba każdy by polubił i stał się uczestnikiem naprawdę przykrej sytuacji. Ja z całego serca kibicowałam mu, by wszystko poszło po jego myśli i żeby cała akcja bardzo zgrabnie się rozwiązała, bo naprawdę Simon może podbić serce każdego czytelnika.

Mamy tutaj do czynienia z naprawdę dobrze opisanym światem nastolatków. Widzimy wszystkie ich wzloty i upadki, relacje z rówieśnikami ze szkoły oraz internetowymi, jesteśmy przy ich pierwszych miłościach, a dodatkowo zaczynamy rozumieć jak ciężko może być osobie, która nie jest pewna co do swojej orientacji. Temat naprawdę bardzo poważny i niesamowicie cieszę się, że został tak mocno poruszony w tej książce. Becky Albertalli przedstawiła wszystko w naprawdę lekki i momentami zabawny sposób, dzięki czemu czytelnik nie czuje się przytłoczony wszystkimi informacjami. Autorce udało się w dobry sposób wykreować wszystkich bohaterów i nadać im własne cechy charakteru, które ukazywały się w bardzo ciekawych sytuacjach. Podczas czytania na mojej twarzy bardzo często gościł uśmiech i cieszyłam się z wielu rzeczy, które się tam działy. Jestem bardzo wdzięczna Albertalli za tę historię, bo to z pewnością książka, którą trzeba przeczytać.

Simon oraz inni homo sapiens to powieść o odnajdywaniu siebie pośród wielu takich samych ludzi. Pokazuje, że trzeba zawsze być sobą, nieważne, co by się działo i mimo tego, że czasami musimy być przeciwko całemu światu to jednak zawsze warto to zrobić, by być w zgodzie z samym sobą. Albertalli porusza ważny temat w bardzo lekki i przystępny sposób, więc na pewno jest to historia dobra na jeden lub dwa wieczory, która coś wniesie do Waszego życia.


Za możliwość przeczytania Simon oraz inni homo sapiens dziękuję wydawnictwu Papierowy Księżyc.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Blog Archive